ZalogujZarejestruj

Pola figur płaskich

Pola figur płaskich
Ekran kontynuujący zagadnienie pola w ćwiczeniach dotyczących sytuacji z życia codziennego.
  Liczba wyświetleń: 1775
  Liczba pobrań: 50
  Dodano: 2010-11-15
IMP_73959 (47780)

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

9.4
Wielokąty, koła, okręgi
Uczeń rozpoznaje i nazywa kwadrat, prostokąt, romb, równoległobok, trapez
9.5
Wielokąty, koła, okręgi
Uczeń zna najważniejsze własności kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trapezu
11.2
Obliczenia w geometrii
Uczeń oblicza pola: kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trójkąta, trapezu przedstawionych na rysunku (w tym na własnym rysunku pomocniczym) oraz w sytuacjach praktycznych
11.3
Obliczenia w geometrii
Uczeń stosuje jednostki pola: m2, cm2, km2, mm2, dm2, ar, hektar (bez zamiany jednostek w trakcie obliczeń)
14.1
Zadania tekstowe
Uczeń czyta ze zrozumieniem prosty tekst zawierający informacje liczbowe
14.2
Zadania tekstowe
Uczeń wykonuje wstępne czynności ułatwiające rozwiązanie zadania, w tym rysunek pomocniczy lub wygodne dla niego zapisanie informacji i danych z treści zadania
14.3
Zadania tekstowe
Uczeń dostrzega zależności między podanymi informacjami
14.4
Zadania tekstowe
Uczeń dzieli rozwiązanie zadania na etapy, stosując własne, poprawne, wygodne dla niego strategie rozwiązania
14.5
Zadania tekstowe
Uczeń do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody
14.6
Zadania tekstowe
Uczeń weryfikuje wynik zadania tekstowego, oceniając sensowność rozwiązania