Scenariusz zajęć poświęconych problematyce zarządzania sobą w czasie oraz rozważaniom na temat specyfiki czasu. Uczniowie uświadamiają sobie wartość czasu jako szczególnego dobra, a także znaczenie rozważnego planowania swoich zajęć. Poznają powiedzenia i przysłowia traktujące o czasie, sposoby jego odmierzania, doskonalą warsztat pracy z tekstem oraz utrwalają wiedzę na temat biografii Jana III Sobieskiego i odsieczy wiedeńskiej. Podjętą na zajęciach tematykę można kontynuować, korzystając z materiału „Ja i czas” (część II). Scenariusz zakłada możliwość pracy z uczniem z deficytami w percepcji słuchowej lub niedosłuchem.
Karta pracy zawierająca fragment „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carrolla oraz zadania pozwalające ...
Słuchowisko stylizowane na wypowiedź postaci historycznej, dotyczące zagadnienia zarządzania własnym...
Karta pracy powiązana z nagraniem, wspomagająca analizę słuchowiska i umożliwiająca zrozumienie uczn...
Słuchowisko nawiązujące treścią do problemu przewidywania konsekwencji własnych działań. Czyta Krzys...
Scenariusz lekcji języka polskiego, podczas której uczniowie poznają funkcje i cechy informacji. Pra...
Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie analizują utwór "Wszechwiedzący" Jerzego Szyllera. Odp...
Lekcja poświęcona charakteryzowaniu postaci literackiej. Uczniowie pracują z tekstem - odnajdują pot...