A A A
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

48 zasobów

Katalog zasobów Język polski Punkt podstawy programowej 1.1.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Onomatopeja
Onomatopeja

Film przedstawia przykłady wykorzystania w literaturze środka stylistycznego, jakim jest onomatopeja...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
7285
2013-07-22
Z „człowiekiem ze złotym parasolem” wędrujemy po świecie poezji
Z „człowiekiem ze złotym parasolem” wędrujemy po świecie poezji

Scenariusz zajęć, których celem jest utrwalenie wiadomości o środkach poetyckich (porównanie, przeno...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
6612
2013-07-22
Środki stylistyczne - ćwiczenia
Środki stylistyczne - ćwiczenia

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących środków stylistycznych, jak np. metafora, uosobienie...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
45864
2010-11-15
Spotkanie z liściem - wiersz Józefa Ratajczaka
Spotkanie z liściem - wiersz Józefa Ratajczaka

Ćwiczenia językowe dla uczniów klasy IV, opracowane w celu uzupełnienia materiału scenariusza zajęć....

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
3924
2010-11-15
Gdzie, z kim i po co wędrować? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Danuty Wawiłow „Wędrówka”
Gdzie, z kim i po co wędrować? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Danuty Wawiłow „Wędrówka”

Scenariusz lekcji poświęconej analizie wiersza Danuty Wawiłow pt. „Wędrówka”. Na zajęciach omawiany ...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
19018
2010-11-15
„W pamiętniku Zofii Bobrówny” Juliusza Słowackiego – poetycki wpis „ku pamięci”
„W pamiętniku Zofii Bobrówny” Juliusza Słowackiego – poetycki wpis „ku pamięci”

Scenariusz lekcji, która dotyczy pamiętnikarstwa, jego rodzajów i tradycji w literaturze. Uczniowie ...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
15024
2010-11-15
W jaki sposób dzieci uratowały tatę? Ballada „Powrót taty” Adama Mickiewicza
W jaki sposób dzieci uratowały tatę? Ballada „Powrót taty” Adama Mickiewicza

Scenariusz lekcji języka polskiego doskonalącej umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz opowiadani...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
11639
2010-11-15
Jak wielka przepaść dzieli nas od ludzi starszych? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Tadeusza Różewicza „Przepaść”
Jak wielka przepaść dzieli nas od ludzi starszych? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Tadeusza Różewicza „Przepaść”

Scenariusz lekcji realizowanej na podstawie analizy wiersza T. Różewicza „Przepaść”. Uczniowie zasta...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
10842
2010-11-15
Świat miejskiego dziecka w wierszu Leopolda Staffa „Kieszeń”
Świat miejskiego dziecka w wierszu Leopolda Staffa „Kieszeń”

Scenariusz dotyczy lekcji, na której uczniowie analizują wiersz Leopolda Staffa „Kieszeń”. Rozpoznaj...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
9316
2010-11-15
Fikcja i realizm
Fikcja i realizm

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie słuchają piosenki „W moim magicznym domu”, interpretuj...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
5077
2010-11-15
Spotkanie z poezją
Spotkanie z poezją

Uczniowie odnajdują środki stylistyczne w utworach Leopolda Staffa „Słowik” i Konstantego Ildefonsa ...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
6245
2010-11-15
Jak to jest być człowiekiem?
Jak to jest być człowiekiem?

W czasie lekcji uczniowie interpretują trzy dzieła plastyczne. Analizują również utwór Anny Kamieńsk...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
4605
2010-11-15