A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

19 zasobów

Katalog zasobów Wyniki wyszukiwania ""wybory""


"Oto dziś dzień krwi i chwały..." Trudne wybory ludzi uwikłanych w historię

Scenariusz lekcji o Powstaniu Warszawskim z użyciem tekstów Mirona Białoszewskiego, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i poetki Anny Świrszczyńskiej.

Inne
Inne
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2586
„Wybory brzeskie” i nowa konstytucja
„Wybory brzeskie” i nowa konstytucja

Ekran interaktywny przedstawiający „wybory brzeskie” i nową konstytucję II Rzeczypospolitej. Zawiera informacje o „wyborach brzeskich”, kompetencjach najwyższych władz według konstytucji kwietniowej, więzieniu w Berezie Kartuskiej....

Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
4237
Scenariusz lekcji: „W samo południe”. Wybory 4 czerwca 1989 r.
Scenariusz lekcji: „W samo południe”. Wybory 4 czerwca 1989 r.

Materiał zawiera scenariusz lekcji wraz z materiałami pomocniczymi.

Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o społeczeństwie
29574
Demokracja dawniej i dziś
Demokracja dawniej i dziś

Film przedstawia różnice między demokracją ateńską i współczesną demokracją przedstawicielską.

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
8355
Moralność jako motyw egzaminu gimnazjalnego
Moralność jako motyw egzaminu gimnazjalnego

Uczniowie analizują problem moralności, wypisują własne skojarzenia, tworzą definicję wyrażenia, spisują swój system wartości. Następnie analizują wybory moralne znanych im bohaterów literackich. Interpretują cytaty związane z moralnośc...

Gimnazjum
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
2151
Wybory w Polsce – w jaki sposób wybieramy władze w naszym kraju
Wybory w Polsce – w jaki sposób wybieramy władze w naszym kraju

Scenariusz lekcji z zakresu wiedzy o społeczeństwie, w takcie której  uczniowie zapoznają się z zasadami przeprowadzanych w Polsce wyborów władz państwowych. Omówione zostają zapisy konstytucyjne dotyczące wyboru najwyższych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o społeczeństwie
2591
Czy doświadczenie Okrągłego Stołu może się przydać dziś na Ukrainie?
Czy doświadczenie Okrągłego Stołu może się przydać dziś na Ukrainie?

Debata zorganizowana z okazji 25. rocznicy rozpoczęcia obrad Okrągłego Stołu. Uczestnikami debaty byli członkowie obrad Okrągłego Stołu - Zbigniew Bujak, Władysław Frasyniuk, Janusz Onyszkiewicz, Grażyna Staniszewska, Henryk Wujec i Andrzej Wielowieyski. ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o społeczeństwie
19633
Jak wybierano urzędników?
Jak wybierano urzędników?

Film przedstawia sposób wybierania urzędników w starożytnej Grecji.

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
2968
Z
Z "Solidarnością" do wolności

Materiał zawiera scenariusze lekcji wraz z materiałami pomocniczymi dla ucznia i nauczyciela dotyczące historii Polski lat 80.  

Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja informatyczna
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Historia
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o społeczeństwie
43450
Okrągły Stół, czyli polski Rubikon. Wywiad z dr Pauliną Codogni
Okrągły Stół, czyli polski Rubikon. Wywiad z dr Pauliną Codogni

Wywiad z dr Pauliną Codogni, autorką książki "Okrągły Stół, czyli polski Rubikon" przeprowadzony przez Justynę Duriasz-Bułhak z Fundacji Wspomagania Wsi. Kwiecień 2014 r., Fundacja Wspomagania Wsi.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o społeczeństwie
37435
Ludzie wybierają łatwe lub trudne drogi życiowe
Ludzie wybierają łatwe lub trudne drogi życiowe

Uczniowie analizują wiersz Jana Twardowskiego Zaufałem drodze. Uczniowie zastanawiają się, dlaczego ludzie wybierają łatwe lub trudne drogi życiowe, jakie osoby wybierają te drogi, co znaczą te wybory i jakie są ich konsekwencje. Poznają historię św. Agni...

Gimnazjum
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
3533
Aktywność warszawskich opozycjonistek - wczoraj i dziś
Aktywność warszawskich opozycjonistek - wczoraj i dziś

Debata zorganizowana przez Inicjatywę RAZEM’89 pod patronatem Anny Komorowskiej z udziałem Ewy Kulik, Danuty Przywary i Ludwiki Wujec, Pałac Prezydencki, 8 marca 2014 r.

Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o społeczeństwie
19583